loading...
آموزش دکوراسیون داخلی منزل و محل کار
ادمین سایت بازدید : 124 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

چمن مصنوعی را می توان یکی از جذاب ترین کفپوش ها برای پوشش کف محیط های مختلفی از جمله محیط های کاری، باغچه ها، تراس و... دانست. اگر چه چمن مصنوعی دردسرهای چمن مصنوعی طبیعی را ندارد اما با این حال برای آن که همواره ظاهر جذابی داشته و از دوام بالایی برخوردار باشد نیاز است که مورد مراقبت و نگهداری قرار گیرد.

چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی نیازی به کوددهی، هرس، احیاء و آبیاری نخواهد داشت. اما با این حال نیاز است که چمن مصنوعی نیز هر چند وقت یک بار مورد مراقبت قرار گرفته و به خوبی نظافت شود.

نظافت چمن مصنوعی کاملا به آب و هوای محیط زندگی شما بستگی خواهد داشت و برای مثال در آب و هوای خاکی نیاز است که در بازه های زمانی کوتاه تری اقدام به نظافت چمن مصنوعی نمایید. از این رو شما بایستی بسته به شرایط خود نسبت به نظافت چمن مصنوعی اقدام کنید.

در ادامه برخی از راهکارهای نظافت چمن مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظافت هفتگی و ماهانه چمن مصنوعی

حتما بایستی به صورت هفتگی و یا ماهیانه چمن مصنوعی نصب شده، مورد شستشو قرار داده شود. برای این کار بایستی به عنوان اولین قدم به کمک چنگک های پلاستیکی روی چمن را از هر زباله درشتی پاک کنید. بعد از آن روی چمن مصنوعی جاروبرقی کشیده تا هر نوع آلودگی ریزی که بین تاروپود الیاف باقی مانده نیز برداشته شود. علاوه بر آن با استفاده از آب پرفشار نیز می توان لابه لای الیاف را از هر گونه خاک و ذرات باقی مانده ای پاک کرد. البته مراقب باشید که فشار زیاد آب الیاف چمن مصنوعی را دچار آُسیب نکند.

حذف فضولات حیوان خانگی از روی چمن مصنوعی

به طور معمول چمن های مصنوعی را می توان دوستدار حیوانات به شمار آورد و حتی افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند نیز می توانند با کمی مراقبت همواره چمن مصنوعی های جذابی داشته باشند. برای برداشتن فضولات جامد از روی چمن مصنوعی می توانید از کیسه ای پلاستیکی یا یک خاک انداز استفاده کنید.

پس از حذف فضولات جامد می توان ناحیه مورد نظر را شلنگ آب گرفته و به سمت درون الیاف شستشو داد.  

علاوه بر آن محلول ضدعفونی کننده را نیز می توان راهی بسیار موثر و سریع جهت نظافت چمن مصنوعی از فضولات حیوانات خانگی دانست. البته شما می توانید با در نظرگیری جایگاه مخصوصی برای دفع فضولات حیوانات به خوبی از کثیف شدن چمن مصنوعی خود جلوگیری کنید.

پاک کردن مایعات و لکه آدامس از روی چمن مصنوعی

گاهی ممکن است بر روی چمن مصنوعی موادی چون آدامس، آبنبات و شیرینی جات ریخته شود که حالت چسبنده دارند و یا این که مایعاتی چون روغن یا خون بر روی آن بریزد. در چنین حالتی شما می توانید بدون نگرانی از بابت تغییر رنگ چمن مصنوعی اقدام به پاک کردن لکه ها نمایید. برای پاک کردن مایعات معمولی می توان تنها به کمک آب چمن مصنوعی را تمیز کرد.

در رابطه با مواد سخت تر نیز استفاده از یک کاردک یا چاقوی پلاستیکی بسیار کارساز خواهد بود و البته بایستی مراقب باشید که چمن مصنوعی دچار پارگی نشود. استفاده از مواد شیمیایی و تمیز کننده های قوی و نیز حلال های شیمیایی نظیر بنزین، استون و تینر نیز در زمینه پاک کردن چمن مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد.

در صورتی که آدامس بر روی چمن مصنوعی چسبیده شده و امکان برداشتن آن با دست وجود نداشته باشد می توان از یک تکه یخ برای برداشتن آن استفاده نمود.

در صورتی که بعد از شستشو باز هم لکه ای به جای مانده بود می توان این بار از کمی صابون طبیعی با آب گرم و یا مخلوط آب و سرکه استفاده نمود تا باکتری های موجود از بین بروند.

بهتر است برای از بین بردن لکه مایعات ریخته شده هر چه زودتر اقدام نمایید تا به راحتی تمامی آثار مایعات را از روی چمن مصنوعی پاک کنید.

نکاتی در رابطه با شستشو و نظافت چمن مصنوعی

·        پیش از اقدام به شستشو و نظافت چمن مصنوعی حتما با دستورالعمل های مناسب برای چمن مصنوعی آشنایی پیدا نمایید.

·        توصیه می شود حدالمقدور بر روی چمن مصنوعی از مایعاتی چون نوشیدنی ها، بستنی و... استفاده نکنید و در صورت ریخته شدن هر یک از آن ها بر روی چمن، خیلی زود نسبت به برداشتن آن ها اقدام کنید.

·        به هیچ عنوان برای شستشو و نظافت چمن مصنوعی از شوینده های قوی، اسیدی و قلیایی استفاده نکنید.

·        اجازه ندهید گرد وخاک به درون لایه های چمن مصنوعی نفوذ پیدا کند و مرتب نسبت به تمیز کردن چمن مصنوعی اقدام کنید، چرا که این گرد و خاک رفته رفته به گل و لای تبدیل شده و آب دیگر به راحتی تخلیه نخواهد شد.

·        در صورتی که چمن مصنوعی شما از سیستم غیرشنی بهره می برد می توان برای نظافت آن از جاروبرقی استفاده نمود.

·        برای جمع کردن برگ ها، کاغذ و... از روی چمن، می توان از جارو استفاده کرد و در صورت زیاد بودن سطح چمن می توان از دستگاه های مخصوص تولید شده برای این کار بهره برد.

·        مراقب باشید که بر اثر استفاده نادرست از دستگاه های نظافت چمن، سطح چمن دچار آسیب نشود.

م    برای مشاهده مدل های چمن مصنوعی به گامان تزئین جاوید مراجعه کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 501
  • بازدید سال : 3,894
  • بازدید کلی : 14,023